Zamów usługę beczką asenizacyjną online na naszej stronie lub zadzwoń pod numer: 54 282 07 70, 732 888 113, 732 888 116. Z Karta Dużej Rodziny 5% taniej.

Zadbaj o legalność swojego podlicznika

15 lutego 2021

Minął kolejny rok, a wraz z nim kolejne wodomierze [podliczniki] utraciły ważność cechy legalizacyjnej. Dla ułatwienia weryfikacji ważności cechy legalizacyjnej informujemy, że wszystkie wodomierze [podliczniki] dodatkowe wyprodukowane przed 1 stycznia 2016 właśnie utraciły ważność cech legalizacyjnych i muszą być wymienione lub zalegalizowane.

W przypadku podliczników to na właścicielu [użytkowniku nieruchomości] spoczywa obowiązek wymiany lub legalizacji przedmiotowego wodomierza [podlicznika].

Tym samym prosimy o sprawdzenie czy posiadane przez Państwa wodomierze dodatkowe spełniają wszystkie niżej wymienione warunki.

Ważne !                                                                                               

W przypadku stwierdzenia przez pracowników spółki braku zalegalizowanego wodomierza [podlicznika], jego odczyt nie będzie brany pod uwagę do odliczenia wody bezpowrotnie utraconej.

Czym jest wodomierz dodatkowy i jakie są warunki jego stosowania?            

Wodomierz dodatkowy tzw. podlicznik jest to wodomierz służący do rozliczeń wody bezpowrotnie zużytej. Wskazuje on ilość wody, która nie trafiła do sieci kanalizacyjnej będącej w posiadaniu Spółki GPU Algawa, więc w praktyce służy obniżeniu Państwa faktur z tytułu odprowadzania ścieków.

Wodomierz dodatkowy jest prawem Odbiorcy i w związku z tym Ustawodawca nałożył na Odbiorcę obowiązek ponoszenia kosztów z nim związanych. Aby podlicznik mógł być stosowany do rozliczeń musi spełniać łącznie poniższe warunki:

  • wodomierz musi posiadać ważną cechę legalizacyjną,
  • wodomierz musi być zgłoszony do Spółki celem jego rejestracji w systemie rozliczeniowym,
  • wodomierz musi być odebrany i zaplombowany przez pracownika Spółki.

WAŻNE !

Rejestracja i zaplombowanie wodomierza jest warunkiem uwzględniania odczytu do rozliczania.

Co zrobić jeśli wodomierz dodatkowy utracił cechę legalizacyjną?                  

Istnieją dwie możliwości załatwienia sprawy:

    1) wymiana wodomierza

Wybierając pierwszy sposób prosimy o dokładne sprawdzenie zakupionego wodomierza pod kątem daty jego produkcji. Jeśli zakupicie Państwo wodomierz z datą produkcji z roku 2021 będzie on służył rozliczeniom aż do 31 grudnia 2026 roku zgodnie z jego legalizacją pierwotną. O ważności cechy legalizacyjnej nie decyduje data zakupu, więc jeśli nabędą Państwo wodomierz ze starszą datą produkcji czas jego stosowania będzie odpowiednio krótszy. Po zamontowaniu nowego wodomierza prosimy o jego zgłoszenie oraz złożenie wniosku o odbiór i zaplombowanie.

    2) legalizacja wodomierza

W celu dokonania legalizacji posiadanego wodomierza należy go zdemontować i przesłać do jednego z wielu punktów legalizacji. Legalizacja jest odpłatna. Po uzyskaniu cechy legalizacyjnej należy zgłosić do Spółki dokumentację potwierdzającą uzyskanie ponownej legalizacji oraz zgłosić wodomierz do zarejestrowania i zaplombowania.

Odczyt podlicznika drogą radiową.                                                                             

Jeśli nie masz czasu, ochoty lub możliwości, możesz na swój koszt zakupić i zainstalować wodomierz z funkcją radiowego przesyłu danych, a odczytamy wskazania Twojego urządzenia za Ciebie.

GPU ALGAWA sp. z o.o. posiada możliwość zdalnego odczytu wodomierzy marki KAMSTRUP oraz B-METERS. W sprawie informacji dotyczących wskazania modeli wodomierzy które są obsługiwane przez nasze systemy prosimy o kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta [tel. 732-888-116].